Στρατηγική κατά της παραβατικότητας, υπέρ της τουριστικής αειφορίας

September 2, 2019

Δελτίο Τύπου ΠΑΣΥΞΕ Αμμοχώστου

Στρατηγική κατά της παραβατικότητας, υπέρ της τουριστικής αειφορίας

Η στρατηγική για ορθολογιστική διαχείριση αρνητικών φαινομένων αποτελούν μία από τις πιεστικότερες προκλήσεις που αφορούν στο μέλλον του τουρισμού της επαρχίας και της Κύπρου γενικότερα.

H κατανόηση και αντιμετώπιση των φαινομένων που αμαυρώνουν το όνομα και ζημιώνουν το αειφόρο μέλλον του τουρισμού, πρέπει να τοποθετηθούν σε επιστημονικά ορθή στρατηγική βάση, στο ανώτερο υπαρκτό επίπεδο.

Θέματα συμπεριφορών που απορρέουν από λανθασμένες προσδοκίες επισκεπτών, θέματα επιχειρηματικών πρακτικών που κινούνται στα όρια του αποδεκτού, σίγουρα πέρα από τα όρια του κοινού οφέλους, καθώς και θέματα αδράνειας των τοπικών κοινωνιών, οφείλουν να τύχουν εξιδεικευμένης και σοβαρής μελέτης, καθότι αναντίρρητα συγκαθορίζουν την αειφορία του τουριστικού προϊόντος.

Η ύπαρξη του Υφυπουργείου Τουρισμού αποτελεί πλέον το κύριο βάθρο ώστε να μπουν οι δράσεις και ενέργειες όλων των φορέων σε επιστημονικά σωστή βάση. Προς τούτο, ανεκτίμητο εργαλείο αποτελούν οι εισηγήσεις παγκόσμιων οργανισμών.

Η επιλεγμένη στρατηγική του κράτους οφείλει να καθορίσει τις θεμελιώδεις αρχές:
• Ερευνώντας και κατανοώντας πλήρως τις γενεσιουργές αιτίες, ανά περιοχή, που προκαλούν ή επιτρέπουν παραβατικές συμπεριφορές.
• Καταρτίζοντας στρατηγικές που θα συνάδουν απόλυτα με την προστασία και αειφορία του τουρισμού.
• Καθορίζοντας ένα μοντέλο αποτελεσματικής διακυβέρνησης σε όλα τα επίπεδα.
• Επιδιώκοντας ολική συμμετοχή των επηρεαζόμενων με γνώμονα τα κοινό όφελος.

Υπέρτατος στόχος και διακύβευμα είναι η συνολική εφαρμογή της στρατηγικής με δράσεις όπως:
• Αξιοποιώντας όλα τα υπάρχοντα κανάλια αποτελεσματικής επικοινωνίας προς κατοίκους και επισκέπτες.
• Επενδύοντας σε κατάλληλες υποδομές και μεθόδους εφαρμογής.
• Αναπτύσσοντας προϊόντα, υπηρεσίες και εμπειρίες που να ενθουσιάζουν τους επισκέπτες και να σέβονται τους κατοίκους και τα ήθη.
• Εφαρμόζοντας ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης συμπεριφορών επισκεπτών.
• Διασφαλίζοντας τις προσδοκίες επισκεπτών και κατοίκων, καθώς και τις επενδύσεις των επιχειρηματιών.
• Το κυριότερο, ελέγχοντας και διασφαλίζοντας την επιτυχή εφαρμογή των ανωτέρω, επιμετρώντας σε μόνιμη βάση οφέλη και ζημιές, ευκαιρίες και κινδύνους, και παίρνοντας παράλληλα συνεχή διορθωτικά μέτρα.

Ακολουθώντας τα γεγονότα και δίδοντας εξηγήσεις, κατόπιν εορτής, χωρίς σε βάθος έρευνα και μελέτη δεν αποτελεί πλέον επιλογή.

Η ολοκληρωμένη πολιτική με αποτελεσματικούς τρόπους πρόληψης και καταπολέμησης αρνητικών φαινόμενων, αντιμετωπίζοντας τα ζητήματα με στρατηγικό τρόπο, θα επιτρέψουν να διαχειριζόμαστε ενεργά και ευοίωνα την ποιότητα και βιωσιμότητα του τουρισμού.
(2/9/2019)